søndag 15. november 2009

Kokeboka mi

Nå har jeg fått tatt bilder av mine siste prosjekt og dagens prosjekt ble kokeboka mi

Fikk bok av min mor som jeg fant ut at jeg måtte dekorere slik at den blir "enkel" å finne på kjøkkent når jeg skal kokkelere litt. Har brukt to av norske
3ndy papir "sammensurium" og "sunny days". Klipte ut figurene fra det ene papriet og brukte det andre som bakgrunn. Rufset til bakgrunnen og svertet det med distress. Lagde en fet bord nederst med bånd på begge sider. Thickers i gul og diverse fra andre pakker jeg fant i sakerne mine.
Pennen er knyttet fast til boka slik at jeg hele tiden har pennen tilgjengelig.  Så nå er det vel bare å skrive inn de oppskriftene jeg har og har samlet opp gjennom årene i forskjellige bøker som ligger her og der. I tillegg fant jeg ut at de figurene på fremsida til tider gjenspeiler de kreasjonene som blir laget på kjøkkenet her. Baksiden har samme fete bord med bånd gjennom, men i annen farge, mønster og gjennomgang. En figur til som ser på blomsten som er festet til siden. Et sprut med glimmermist under blomsten.





Også tatt bilder av de to tingene jeg fikk ferdig på treffet pluss et halvferdig kort.


Boksen ble laget etter instruksjon som vi fant på Split Coast stampers. Enkel og grei boks, men som etter bygging ble lagt til side.
Har brukt making memories papir som bakgrunn over boksen som ble svertet med distress på alle kanter.
En enkel boks som kan bli fin til gaver.
Inni boksen har jeg brukt samme papiret en på hver side. Med teksten: "Magi er å ha troen på deg selv. Hvis du klarer det, kan hva som helst skje"- J.W Goethe. 













Gratulasjonskort av den enkle sorten.  Hvit bazzil, overlagt med et svart, så et nytt hvitt ark. Stempel med gratulerer (som er fra et gratulerer med dagen) og kalender stempel ferdig til innrunding. På det uferdige kortet har jeg prøvd å lage mursteinseffekt med stemplet. Etter noen forsøk så fikk jeg et som ble brukbart. Et magnolia stempel. Mangler både pynt og tekst pr. nå, men skal prøve å få det ferdig før nyttår....hehe

Ingen kommentarer: